Monday, September 20, 2021
Reklamcılık, Kültür & Sanat, Müzik, Kitap

Spotify ve Apple Music, Koronavirüs Salgınına Kafa Tutuyor

Müzik endüstrisi, Koronavirüs salgınının yıkıcı etkilerine rağmen, geçtiğimiz yılı büyümeyle kapattı. Peki ama konserlerin bile yapılamadığı bir ortamda bu büyüme…

By admin , in Dijital Medya Müzik , at Mart 9, 2021

Müzik endüstrisi, Koronavirüs salgınının yıkıcı etkilerine rağmen, geçtiğimiz yılı büyümeyle kapattı. Peki ama konserlerin bile yapılamadığı bir ortamda bu büyüme nasıl gerçekleşti?

Koronavirüs salgını, geçtiğimiz yıl içerisinde canlı gösterilere veya konserlere katılmayı neredeyse imkansız hale getirmiş olabilir. Ancak görünene göre tüm zorluklara rağmen müzik endüstrisi büyümek için kendine bir yol bulmayı başardı. Amerika Kayıt Endüstrisi Birliği‘nin (Recording Industry Assocaition of America – RIAA) yıllık yıl sonu raporunda belirtilene göre, genel olarak kayıtlı müzik geliri 2020 yılında %9,2 artarak 12,2 milyar dolara ulaştı. Bu büyümenin başrolünde ise, akış hizmetlerinden daha fazla gelir sağlanması yatıyor. Akış formatı, 2019 yılındaki 8,9 milyar dolarlık gelirinden 2020 yılında 10,1 milyar dolar gelire ulaştı. 2020 yılı, bu alanda büyüme yaşanan arka arkaya beşinci yıl oldu.

Büyük akış platformları arasında Spotify ve Apple Music en büyük katkıyı yapan isimlerdi ve toplamda 7 milyar dolarlık gelir sağladılar. Bu sırada ortalama ABD üyeliklerinin de sayısı bir önceki yıl 60,4 milyon iken 75,5 milyona yükseldi.

Bütün bunların toplamına bakıldığında, akış hizmetlerinin endüstrinin toplam gelirinin %83’ünü oluşturduğu görülüyor. CD ve dijital indirme satışları azalmaya devam etse de, plaklar bir kez daha iyi bir yıl geçirdi. Plak satışları yıl bazında yüzde 29,2 artarak 619,6 milyon dolara ulaştı. Mağazaların yılın büyük bir kısmında kapanmak zorunda kaldığı da düşünülürse bunun oldukça etkileyici olduğu rahatlıkla söylenebilir.

Kaynak: Chip

Comments


Bir cevap yazın


E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir